Ett litet kort "hatar detta" inlägg

Idag har jag tänkt och gått igenom saker som jag hatar...
"-Varför då"...kan man fråga sej.
Jo; jag åkte hem från vår lilla semester på Västkusten upp till västmanland, nästan 50 mil att köra, så jag hann tänka en hel del medans jag körde.

Här är en kort sammanfattning av mina hat-objekt för dagen:
nr 1
Det började redan i morse: Satt o läste i några vidervärdiga tidningar som låg vid matbordet: "Hänt i Bild"
Va!? Det var det mest otroliga smörja jag sett...Vad är meningen med sådant trams. Fotografer som pestar ner tillvaron för massa "wannabees", jo jag vet många är kändisar o stora personligheter, men de är vanliga dödliga mäniskor de också...Låt de vara ifred, jag skiter väl i vad de pysslar med, vad de har på sej , vem de festar med osv...
Tidningen verkligen "sög"...en slamkrypare av det lägsta slaget. Andra veckotidningar har i alla fall några seriösa och meningslösa inslag, hehe , men detta, NEJ noll poäng: Hatobjekt 1: "Hänt i Bild"

nr 2
Rakningen på morgonen: hade köpt blå-vit´s raklödder. Skakade den fulla burken ordentligt och omsorgsfullt, trycker på sprayburkens knapp: Ssss....säger det och ut kommer 2,1 microliter raklödder, sen är det stopp....
Det blev lite lödder som täckte min halva nästipp ( nu rakar jag inte näsan, men det var allt det räckte till...)
Jag skakar igen o trycker; Ssss... ut kommer 2,2 microliter till....
Så håller jag på en lång stund...till slut ger jag upp...Gnuggar upp lite vanligt lödder av en hederlig tvål...
ja, noll poäng till blå-vit raklödder: Hatobjekt 2 "Blå-vit Raklödder"

nr 3
Hemfärden i bilen: Man håller fartgränser och tar det lugn och säkert, man är ju ändå på semester...
Då kommer det fartdrullar som alltid ska om, till varje pris. på 70-vägar blåser de förbi i 110 km i timmen
på 90 vägar susar de förbi i 120 km timmen, osv...
Jepp, som du förstår; Noll poäng till fart-drullarna i trafiken: Hatobjekt 3 "Bil-drullar"

nr 4
Fartkamror på vägen...Man sitter och kör bilen i lagliga farter, då börjar det dyka upp kameror med "Automatisk trafikövervakning" som det så fint heter...Jag håller 90 när det är nittio 70 när det är sjuttio, och man ser på skyltarna vad farten ska vara, men sen kommer det en kamera och man håller 90 som det var sist, men så börjar man tänka: "-var det 70 nu...eller 90? Man blir skräckslagen och ser böteslappen tryckas ut direkt...
Detta pågår hela sträckan med kamera-övervakningen...Man ser en 70 skylt sen en 90 skylt, sen en kamera: Oj..har jag missat en 70 skylt nu?! Ångesten kommer igen....
Så; mitt nästa och 4:e hatobjekt: "Fartkameror"

Jag tror att jag stoppar med detta just nu..Det här verkar urfånigt, men det var riktigt viktigt att gå igenom detta just nu!!!
...Nu känns det mycket bättre, när jag fick ur mej detta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0