Musikvecka på Cassels

Lördag den 12 juli så var det avgångs-dags mot Grängesberg. Det är sommarens musikaliska höjdpunkt för mej: Bergslagens kammarsymfoniker som har sin sommarkurs.

Jag packade mina väskor men det nödvändigaste, så som; Noter, instrument, en bag-in-a-box med rödvin och konsertkläder.

Sen skulle det visst med lite ombyteskläder o tandborste tyckte min hustru.

Ja ja, jag packade ner lite sånt också...Och vi bor ju på det fashionabla vandrarhemmet i Grängesberg. Vi delar rum två och två, men det går jättebra, för man ska ju ända bara sova några fjuttiga timmar på natten.


Jag kan berätta om hur en typisk dag för mej ser ut:

Frukost klockan 8.00

Enskild övning 8.30

Stämrepetition, alla träblåsare 9.00

Orkester-spel 10.00

Lunch 12.30

Orkester / kammarmusik 13.30

Middag 17.00

Orkester-spel eller konserter 18.30

Kvällsfika kl 21.00


Sen kommer det roligaste:

Spontan kammarmusik med lika entusiastiska musikanter och egen övning...

Detta pågår fram till 01.00 på natten, sen går vi på vandrarhemmet o tar en lite skvätt vin eller öl. Orkestern har för övrigt en egen "barverksamhet" med pilsner till självkostnadspris.


Ett pompöst konserthus mitt i ingenstans...

Jag detta är en vanlig dag på kursen här...

Så efter en vecka här så är man i bra spelform men ganska trött.

Just nu har jag haft min kvällsfika paus, och samlar mej inför spelpasset i natt....

En liten rolig sak hände när jag skulle installera mej på mitt rum:

-Jag hade glömt mina sängkläder...En liten detalj som man borde tänkt på ja...


Nu när jag skriver detta är kursen avslutad och jag är hemma igen. Jag var "offline" under hela veckan, så nu har jag en del surfande att ta igen....

Kommentarer
Postat av: Maria

Heej, Hur är läget med dig idag? :)

Hoppas att du får en underbar dag!

2008-07-22 @ 09:57:38
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Postat av: Tomas S

Tack, jag mår bra...Detsamma till dej Maria!

2008-07-24 @ 00:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0