Nya hemmaprojekt i trädgården...

Idag var det en otrolig het dag...solen gassade ner på oss jag tänkte: Idag ska jag bara ta det lugnt och hålla mej undan den stekande värmen,typ sortera gamla kassettband eller gå igenom gamla LP-skivor i det svala källarförrådet...

Men det tyckte inte min hustru direkt...
Hon hade planer för mej: Rabatten på baksidan; Det växer för tätt, vi har planterat en klängros och brevid den satte jag några små,små sticklingar i våras av något..något grönt som växte....o växte...o växte, så nu höll den växten på att våldföra sej på rosen tydligen.

Så hustrun sa; Vi flyttar på den stora gröna växten, till dit...sa hon o pekade ut på bakgården...
Jag hämtade spaden o började gräva, det var hett i solen, det var stenar i marken, och det var bara stenar i marken.....
Solen stekte, svetten rann...Jag tänkte; ska man plantera dessa blommor så måste man ha ett stort hål så man kan fylla på massor av bra jord...

Äntligen var hålet färdigt, stort och präktigt, ett bra jobb helt enkelt...Då kommer hustrun och säger:
- Nej, inte där...det blir för nära den busken!

Så då blev det samma visa igen: jag började gräva, det var hett i solen, det var stenar i marken, och det var bara stenar i marken.....Solen stekte, svetten rann...Jag tänkte; ska man plantera dessa blommor så måste man ha ett stort hål så man kan fylla på massor av bra jord...´( kände ni igen detta....vers 1 igen liksom )

Nu var hon nöjd och jag med, så nöjd så jag hämtatde en kall pilsner i kylen, och njöt av mina två stora fina hål i marken...Nu är de gröna växterna flyttade till ny adress, och sist jag hälsade på dem, såg de ut att trvivas, men de kände sej nog lite rotlösa kan jag tro....

Denna bilden symboliserar hur jag är som person...hihi
Ja, bilden har ju inget med handlingen att göra alls, bara ett sätt att fylla ut sidan lite mera.
Hepp från Tomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0