Semesterns stora utsvävning

En av årets höjdpunkter, rent semestermässigt måste vara familjens besök på Liseberg, Rent ekonomisk ett stort svart hål, som slukar alla pengar i ett jättenafs....Men jag har inte varit på Liseberg någon gång sen jag "blev med barn"...dvs sen 13 år tillbaka. Nu var det dags: Jag, min hustru, döttrarna och Svägerskan och hennes dotter.


Men roligt är det, jävligt roligt, rent ut sagt. Vi började med ett litet möte: Hur lägger vi upp dagens övning? Ska vi gå i en stor grupp eller dela upp oss i mindre enheter...?

Det sista förslaget tyckte jag och yngsta dottern, det blir effektivare och lättare att göra mer på kort tid lixom...

Så vi delade upp oss, i tre grupper, bestämde en viss tidpunkt för lunchpaus, sen sa vi:

-Klara, färdiga, spriiiiiing.....tjoff, sen var vi ute på upplevelse-jakt.


Jag och yngsta dottern, vi började mjuka upp oss med "rainbow" vilket visade sej vara en ganska tuff start för mej... Jag som inte har åkt sånt här på många år, och min kroppsbyggnad är inte gjort för attraktionernas målgrupp; små smala, korta personer. Min stora kroppshydda fick nästan plats i de plastiga stolarna, skyddsbågen fälldes ner mekaniskt och klämde åt rejält. Urk...där satt jag som i ett skruvstäd, sen börjar hela eländet åka upp och ner...


Detta var en hemsk upplevelse...

Ja så här fortsatte dagen med flera övningar i uthållighet och kroppsanpassade sittställningar för pygmeér och småväxta. Jag som är 1.90 lång, stor o kraftig, jag hade svårt att komma i de olika anordningarna, men ett helvete att komma loss...


Men att köa bort tiden kändes lite tråkigt, men ibland har man ju inget val, ska man åka får man ta seden dit man kommer och det var bara att köa...och vänta...

Här intill satt jag o vilade upp mej lite...

Men jag är nu hemma på säker grund, sitter på en vanlig stol och masserar lätt mina ben o rumpa...Men uppsummering av dagen:

Barnen var suuuupernöjda, lite besvikna att dagen gick så snabbt. När vi gick hem konstaterar dottern att E.M.D ( en populär pojk-grupp bestående av några söta gossar som sjunger ) skulle ha ett uppträdande tillsammans med Lotta Engberg ( som förövrigt är en gammal studiekamrat från gymnasietiden ) men vi var då redan på väg ut...

Allt har en ände, som någon klok person har sagt, även ett Lisebergsbesök.

Det är bara korven som har två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0