Måndagens planer...

Idag väcktes jag ganska tidigt av min hustru...Hon tyckte vi skulle sätta igån med att tapetsera i rummet. Jo vi har talat om att göra det snart, men att "snart" skulle komma idag, det hade jag inte räknat med...

Men sagt o gjort, det var bara att börja planera hur arbetet skulle läggas upp. Att tapetsera ett tomt rum är ju en sak, men att ge sej på ett rum som är översvämmat av möbler o saker, hjälp....hur gör man?

Jo man skjuter sakerna mot mitten o gör trevliga gångar emellan möbelberget o väggen...det ser trevligt ut, kan jag lova.
Jaha, sen ska väggarna spacklas...

Så långt  kom vi idag, sedan kom vi på att tapetklistret var slut så vi bestämde oss för att göra en inköpsresa till Köping, det är 6 mil dit ungefär, så vi skulle passa på att handla lite annat också. Man kan ju inte åka dit bara för tapetklister.
Jo, sen så har barnen sagt att de vill prova på "Bågskytte"...Jovisst, det måste man ju uppmuntra, all idrott är ju bra har jag hört...
så jag slog upp i telefonkatalogen på bruna sidorna och: det fanns en "Bågskytte-butik" i staden.
Men efter ett åkande gata upp o gata ner, letande på husnummer o gatuadresser så kom vi till uppgivna adress:
Ett höghus i ett bostadsområde...???

Jaha, vi träffade en vänlig dam i entré-planet som inte hade en aning om vad det var för butik....
så det slutar med att vi köpte en varsin pilbåge i sportaffären. Nu står de där ute o matar in pilarna i tomkartonger mot skogsbrynet...Kanske det blir nyfångad hare till middag i morgon.

Jo, tapetseringen ska fortsätta i morgon så jag har tagit fram alla redskap som behövs. Att tapetsera har aldrig varit min stora passion, det krullar sej, bubblar sej, viker sej, spricker o går sönder i våderna när det ska upp på väggen...
Men jag kan visa bilder från tapetseringen i nedre planet förra sommaren:
Ja här är det pyssel med vinklar o hörn...
 
Ja, det är inte så lätt att få till sånt här...

Men här ser vi in i barnens rum..tapeterna sitter uppe än idag. Hurra!

Ja, sen kan jag ju nämna den där jäkla mönsterpassningen...på tapet-rullen står det 53 cm mönsterpassning, det innebär att rullen tar slut med en gång....Allt går bort som spillbitar, men nu har jag hittat ett bra användningsområde för spill-bitarna: Jag ritade djur o ringar på gamla tapetbitar åt barnen att skjuta pil på!

En Hymn över bågen

För spända bågar o vässad pil
Åkte vi ganska många mil
men allt som får kroppen i trim
är ju bra har jag hört, vilket rim
Nu står de bak huset o siktar
Jag hoppas att mej de pilen ej riktar


Ja, handlingen i köping gick bra också, det glömde jag att berätta.
Imorgon ska jag berätta om Grängesberg tänkte jag...så häng med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0