Dagens Roliga inlägg...

Var på en skola idag och undervisade mina elever...
När jag gick därifrån passerade jag skolan "kapp-rum" utanför matsalen hänger en stor tavla med veckans meny, samt lite information om vad som händer under veckan.

Varje veckodag har en "egen liten" tavla. På måndag stod det tillexempel: Idrottsdag , Falukorv och mos...

Det är ju jättebra, då ser barnen vad som gäller för aktivitet och vad det serveras för lunch!

Men det som fick mej att dubbelvikt av skratt, torkande mina glädjetårar, fråga en stackars lågstadiefröken:
"- Vad säger djurskyddsföreningen om detta?! "
- vadå, sa hon....

Jo på tavlan står det:
Fredag:
Husdjurens dag
Grillning på gården!


Så jag frågade om jag kunde komma med mina marsvin och få den grillade på ett halster....


-------------------------------------------------------------------------

En annan sån här rolig episod hände i våras:
Vi på kulturskolan skulle ha en heldgs-övning en lördag med ett skol-konsert projekt.
En sån här dag ordnar kulturskolan med lunch för alla medverkande.
Då hör det ju till att man frågar om barnen ätre speciella saker, eller om de är allergiska.
så då frågade jag mina medverkande på en orkesterövning:
- Är det någon som inte tål nåt speciellt? eller som är mat-allergisk..
- Ja, säger en liten blyg flicka....Jag tål inte marsvin.


( den lunchen serverade vi givetvis inte marsvin, vi höll oss till vanliga hamstrar.......) =D
----------------------------------------------------------------------------------

Läser ni emmiez blogg då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0