Sovmorgon på måndagar!

Godmorgon...
Jag har lagt veckans arbetschema så bra: Jag har fått en sovmorgon på måndagar!

Men att sova ut längre det kan man ju glömma när man har två morgontrötta barn och en morgontrött hustru.
Jag började med att bara ha min väckarklocka på ringning, lite senare och se vad som hände: Hustrun låg o sov...Barnen hade inte ens hört sina mobiltelefon signaler.

Så, det är ju bara att kasta sej upp, väcka dem alla. fixa till frukost.
Väcka på dem igen...äta min frukost...
Väcka på dem en gång till...Dricka mitt morgonkaffe o klä på mej...
Väcka på dem en tredje gång o säga: "-nu är det lite bråttom", och se till att deras gympakläder o läxböcker kommer med..

Sen när jag börjar förlora tappningen så lufsar de upp. De får i sej sin frukost, hoppar in i duschen, medan jag hämtar väskor, kläder och saker som ska med: Mobiltelefoner, MP3 spelare, hörlurar och nycklar...

Sen efter ett uppbeat-tempo, så kommer de äntligen iväg, jag vinkar av dem på trappan och säger för mej själv:
- Jag ska inte planera in några sovmornar på nästa termins schema....
Det är lugnare att börja tidigt i alla fall =D

Vill ni läsa en annan trevlig blogg? Kolla in min vän emmiz blogg
Eller besöka min egen hemsida? här finns den...

Ha en trevlig dag alla som läser detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0